ROOT
 
اخبــــــار تکــــــنولــــــوژی
 
 
پنج شنبه 11 / 11برچسب:root,روت کردن اندروید, :: 19:23 ::  نويسنده : مرتضی رسولی

 

سیستم عامل لینوکس سیستم عاملی با منبع باز است و برپایه آن بسیار سیستم های پرکاربر همچون Redhat و Ubuntu عرضه شده. اما امروزه با عرضه سیستم عامل Andoird مبتنی بر Linux بسیاری از دستگاه های پی دی ای, اسمارت بوک, PID و ... در حال روی آوردن به این سیستم عامل هستند. در سیستم Linux سیستمی تعبیه شده که بر پایه آن وجود یک کاربر Root الزامی است. کاربر Root دارای توانای تغییر داده ها و اطلاعات مهم در سیستم Linux است و Root در همه سیستم های مبتنی بر لینوکس وجود دارد و در واقع وجود آن شرط بوده و میتوان گفت یکی از برتری های لینوکس است. چون تنها کاربر روت است که قابلیت تغییر اطلاعات مهم و یا نصب نرمافزار های سیستمی را دارد. کاربر معمولی در لینوکس دسترسی هایش بسیار محدود تر از روت بوده و این یکی از برتری های امنیتی لینوکس است. پس Root کاربر اصلی با تمامی دسترسی ها در سیستم های مبنی بر لینوکس است.

چرا برخی دستگاه ها را روت میکنند؟ روت کردن یعنی چه؟
در برخی از سیستم های مبتنی بر لینوکس کاربر از ابتدا یک کاربر معمولی است و قابلیت ها و دسترسی های روت را ندارد. نمونه ای از این سیستم عامل ها اندروید است که به کاربر اجازه روت را نمیدهد تا او توانایی تغییر در سیستم عامل و بررسی و دستکاری در داده ها و اطلاعات مهم و سیستمی را نداشته باشد. از همین رو کاربران با استفاده از هک و دستکاری در کد و در سیستم عامل تلاش میکنند تا اجازه روت را فراهم کرده تا کاربر تمامی دسترسی ها را داشته باشد. روت کردن در اصطلاح به معنی دستکاری در سیستم عامل و بعبارتی هک کردن آن برای دادن تمامی دسترسی های روت به کاربر معمولی است.
(روت چیزی شبیه به Administrator در سیستم ویندوز است اما با دسترسی و قابلیت های بیشتر)

Root در گوشی های اندرویدی:
Root کردن در دستگاه آندروید به معنای اضافه کردن یک برنامه کوچک Linux به اسم SU که مخفف عبارت SuperUser هستش که به شما اجازه میده که برنامه ها و دستورات مختلفی رو اجرا کنید .
هر چیزی ، چه برنامه چه یوزر و چه یک دستور دارای یک درجه بندی هستش که در سیستم عامل تعریف شده . یوزری که دستگاه خودش رو Root میکنه همانند یک رئیس هستش که میتونه هر کاری رو بر روی دستگاه انجام بده ( خوب یا بد ) ، به طور ساده کارهایی مثل پاک کردن حافظه یک برنامه ، و کارهایی حرفه ایی تری مثل استفاده از Wireless Tethering و ...
نکته اي که بايد به آن توجه کنيد ، از بين رفتن گارانتی دستگاه با روت کردن آن است، البته با آنروت کردن و نصب رام استوک ، گارانتی برميگردد.

چگونه بدانیم گوشی اندرویدی روت شده است یا نه؟
اگر در میان برنامه ها ، برنامه ای به اسم Superuser وجود داشت می توان گفت که گوشی روت شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







5 قابلیت جذاب ماشین حساب ویندوز 7 که آنها را نمی شناسید تعرفه های تبلیغاتی gcbane نسخه بعدی OS X معرفی شد: با ده امکان جدید Mountain Lion آشنا شوید رونمایی از Envy 14 Spectre اولترابوک و تبلت به همراه ویندوز 8 در Lenovo Yoga شروعی دوباره؟ طرح مفهومی جدید سونی در CES 2012 سایت Phone-Size برای مقایسه و دیدن تلفن ها در اندازه واقعی باز هم شایعات داغ: عرضه سامسونگ گلکسی اس III با پردازنده ۴ هسته ای در ماه می اچ پی در بازار لپ تاپ با اولترابوک Folio و Envyهای جدید کیبوردی که با آیفون تکمیل میشود ! با دوربین دیجیتال جدید سونی زیر آب عکس و فیلم بگیرید ! کیبورد نوری Celluon Magic Cube برسی تخصصی HTC Sensation 4G مشخصات گوشی منحصربفرد « Samsung Galaxy Nexus » ؛ با آندروید 4 توصیه های حرفه ای برای مردم عادی: 5 ترفند عکاسی برای هر کسی که دوربین دارد شارپ تلفن ضد آب Aquos 104SH را با اندروید 4 و دوربین 12 مگاپیکسلی وارد بازار می کند جزئیات تازه ای از ویندوز فون ۸ به بیرون درز کرد !
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبری و آدرس gcbane.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.