NOKIA N8
 
اخبــــــار تکــــــنولــــــوژی
 
 
شنبه 13 / 11برچسب:, :: 14:34 ::  نويسنده : اروین مصطفی زاده

رنگ بدنه‌ی گوشی نوکیا N8 به رنگ‌های نقره‌ای، سفید، خاکستری تاریک، نارنجی، آبی و سبز می‌باشد و جنس آن نیز از فلز آلومینیوم است. نمایشگر این گوشی بسیار بزرگ و با قطر 3.5 اینچ است که قدر نسبت 16:9 و رزولوشن 360 × 640 پیکسل را ارایه می‌دهد که به نام HD شناخته می‌شود. نمایش 16 میلیون رنگ بسیار فوق‌العاده است و جزئیات و رنگ‌ها به طور شگفت‌انگیزی در آن پیدا هستند. حسگرهای Light Detector و Proximity بهترین بهترین روشنایی صفحه‌ی نمایش در هر شرایط نوری را همراه با صرفه‌جویی در مصرف باتری تضمین می‌کنند. آن طور که توسط شرکت ادعا می‌شود شما قادر خواهید بود که با یکبار شارژ باتری تا 50 ساعت گوش دادن به موسیقی توسط پخش کننده‌ی داخلی آن بپردازید که این هم ما را به شگفتی وا می‌دارد!

همانطور که پیش از این نیز گفتیم این گوشی مجهز به دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز ساخت کمپانی Carl Zeiss آلمان می‌باشد. برای عملکرد بهتر در شرایط نوری ضعیف این دوربین مجهز به فلاش Xenon است. این بسیار خرسند کننده است چرا که دیگر گوشی‌های سری N نوکیا از داشتن آن محروم بودند. به علاوه وجود فن‌آوری‌هایی چون تشخیص چهره، فوکوس خودکار و کاهش سرخی چشم نیز بسیار عالی هستند. عکس‌های گرفته شده می‌توانند در فرمت‌های JPEG و EXTIF ذخیره شوند که فرمت دومی امروزه در بین دوربین‌های دیجیتال بسیار رایج می‌باشد. البته هر ابزار خوبی نقاط ضعفی هم دارد. نقطه‌ی ضعف این دوربین نیز نداشتن زوم اپتیکال است که در حالت عکاسی فقط زوم 2 برابر و برای ضبط ویدیو زوم 3 برابر دیجیتال را ارایه می‌کند.

ویدیوهای ضبط شده با این دوربین با کیفیت 720p HD می‌باشند. تنظیماتی نیز برای تعیین صحنه، نور ویدیو، Colour Tone و White Balance وجود دارد. برنامه‌ی ویرایش عکس نیز به صورت پیش‌فرض بر روی گوشی وجود دارد و به کمک دستگاه GPS داخلی علاوه بر همه‌ی امکاناتی که ارایه می‌کند ویژگی Geo-Tagging را نیز دارد. این ویژگی موقعیت دقیق زمانی و مکانی عکس گرفته شده را همراه با عکس ثبت می‌نماید. همچنین عکس‌های گرفته شده را می‌توان به طور مستقیم بر روی سایت‌هایی چون Facebook آپلود کرد.

این گوشی مجهز به پورت خروجی HDMI می‌باشد و می‌توان ویدیوها و عکس‌های گرفته شده را بر روی HDTV و سایر دستگاه‌های سازگار مشاهده کرد. با استفاده از فن‌آوری Dolby Digital Plus می‌توان موسیقی‌های موجود بر روی حافظه‌ی گوشی را بر روی سیستم پخش موسیقی خانگی گوش کرد.

:: نقاط قوت و ضعف

دوربین 12 مگاپیکسلی به همراه اپتیک کارل زایس، اتوفوکوس، فلاش زنون، تشخیص چهره
خروجی HDMI
Bluetooth نسخه‌ی 3.0
نمایشگر لمسی 3.5 اینچی AMOLED Capacitive با توان 16.7 میلیون رنگ و رزولوشن 360 × 640 پیکسل
هدایتگر ماهواره‌ای رایگان به همراه OVI Map
پشتیبانی از 3G و انواع امکانات ارتباط با شبکه و دیگر دستگاه‌های سازگار
سیستم عامل Symbian نسخه‌ی 3.0
16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی 256 مگابایت حافظه‌ی RAM و 512 مگابایت حافظه‌ی ROM به همراه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی MicroSD تا سقف 32 گیگابایت
توانایی شارژدهی بلندمدت باتری تا 12 ساعت و 30 دقیقه برای مکالمه‌ی GSM،390 ساعت زمان انتظار و 50 ساعت زمان پخش موسیقی
پشتیبانی مرورگر اینترنت از فرمت‌های HTML, XHTML MP, CSS, و
WML
اگر نخواهیم بگوییم که گوشی نوکیا N8 بهترین گوشی ساخت نوکیا تا به این تاریخ می‌باشد، ولی بدون شک جزو یکی از بهترین‌ها است. نخستین ویژگی که در این گوشی همه را به حیرت وا می‌دارد دوربین 12 مگاپیکسلی آن است! هرچند که تجربه نشان می‌دهد افزایش مگاپیکسل دوربین‌های تلفن همراه لزوما به معنای افزایش کیفیت نیست ولی دوربین 12 مگاپیکسلی نوکیا N8 از لنز ساخت کمپانی Carl Zeiss آلمان بهره می‌برد. به محض اینکه تصاویر HD را ضبط کردید می‌توانید با استفاده از خروجی HDMI آن را بر روی HDTV به دوستان خود نشان دهید. تا آن جایی که ما می‌دانیم این نخستین گوشی است که مجهز به چنین پورتی می‌باشد. به راحتی می‌توان تصاویر گرفته شده را بر روی سایت‌های شبکه‌های اجتماعی آپلود کرد و با استفاده از OVI Store ویجت‌های مختلفی را برای آن دانلود نمود. دو ویژگی شگفت‌انگیز بعدی N8 بهره‌مندی از Bluetooth نسخه‌ی 3.0 و نمایشگر لمسی 3.5 اینچی AMOLE Capacitive 16 میلیون رنگ آن می‌باشد. که این ویژگی‌ها نوکیا N8 را به یک گوشی منحصر به فرد تبدیل کرده است.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







5 قابلیت جذاب ماشین حساب ویندوز 7 که آنها را نمی شناسید تعرفه های تبلیغاتی gcbane نسخه بعدی OS X معرفی شد: با ده امکان جدید Mountain Lion آشنا شوید رونمایی از Envy 14 Spectre اولترابوک و تبلت به همراه ویندوز 8 در Lenovo Yoga شروعی دوباره؟ طرح مفهومی جدید سونی در CES 2012 سایت Phone-Size برای مقایسه و دیدن تلفن ها در اندازه واقعی باز هم شایعات داغ: عرضه سامسونگ گلکسی اس III با پردازنده ۴ هسته ای در ماه می اچ پی در بازار لپ تاپ با اولترابوک Folio و Envyهای جدید کیبوردی که با آیفون تکمیل میشود ! با دوربین دیجیتال جدید سونی زیر آب عکس و فیلم بگیرید ! کیبورد نوری Celluon Magic Cube برسی تخصصی HTC Sensation 4G مشخصات گوشی منحصربفرد « Samsung Galaxy Nexus » ؛ با آندروید 4 توصیه های حرفه ای برای مردم عادی: 5 ترفند عکاسی برای هر کسی که دوربین دارد شارپ تلفن ضد آب Aquos 104SH را با اندروید 4 و دوربین 12 مگاپیکسلی وارد بازار می کند جزئیات تازه ای از ویندوز فون ۸ به بیرون درز کرد !
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبری و آدرس gcbane.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.