ربات زندانبان وارد مي‌شود
 
اخبــــــار تکــــــنولــــــوژی
 
 

 

 

پژوهشگران كره جنوبی پنجشنبه اعلام كردند بزودی در زندانهای این كشور از رباتهای مجهز به سنسوری استفاده خواهد شد كه رفتارهای ناهنجار در بین زندانیان را ردیابی كرده و داده ها را به مسئولان زندان منتقل خواهد كرد.

 

خبرگزاری فرانسه از سئول گزارش داد كه گروهی از دانشمندان “وزارت دانش اقتصاد” رباتهای نگهبانی را با بودجه 850 هزار دلار راه اندازی كرده اند یك متر و نیم قد آنهاست و با چهار چرخ كار می كنند.

گروه آسیایی “تصحیح رفتار” كه در امور كیفری و خط مشی های زندان تخصص دارد، اعلام كرد كه این رباتها كه شب ها به كار گرفته خواهند شد، می توانند از طریق دستگاهی كه از راه دور كنترل می شود بین زندانیان و مسئولان زندان ارتباط برقرار كنند.

این طرح با همكاری وزارت دادگستری كره جنوبی انجام می گیرد.

در بیانیه این گروه آمده است كه سنسورهای این رباتها به آنها اجازه می دهد تا رفتارهای غیرعادی مثل خشونت و تصمیم به خودكشی را در بین زندانیان تشخیص داده و آن را به مسولان وقت بندهای زندان گزارش كنند.

پروفسور لی بایك چول از دانشگاه كیونگی كه ریاست طراحی این رباتها و گروه تصحیح رفتار را عهده دار است گفت كه این ابزار به این منظور به كارگرفته می شوند تا زندانبان ها بتوانند تلاش بیشتری برای تصحیح رفتار زندانیان و بازآموزی آنها بر عهده گیرند.

قرار است این رباتها از بهار آینده در یك ندامتگاه در ‘فوآنگ’ در جنوب شرق كره جنوبی به كار گرفته شوند.

كره جنوبی در نظر دارد پیشتاز صنعت ربات سازی در جهان باشد زیرا تاكنون الگوهایی مثل رباتهای آموزگار زبان، مرزبان در مرزهای كره شمالی، تكواندو كار، بازیگر صحنه و نظافتچی خانه را عرضه كرده است. (ايرنا)

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







5 قابلیت جذاب ماشین حساب ویندوز 7 که آنها را نمی شناسید تعرفه های تبلیغاتی gcbane نسخه بعدی OS X معرفی شد: با ده امکان جدید Mountain Lion آشنا شوید رونمایی از Envy 14 Spectre اولترابوک و تبلت به همراه ویندوز 8 در Lenovo Yoga شروعی دوباره؟ طرح مفهومی جدید سونی در CES 2012 سایت Phone-Size برای مقایسه و دیدن تلفن ها در اندازه واقعی باز هم شایعات داغ: عرضه سامسونگ گلکسی اس III با پردازنده ۴ هسته ای در ماه می اچ پی در بازار لپ تاپ با اولترابوک Folio و Envyهای جدید کیبوردی که با آیفون تکمیل میشود ! با دوربین دیجیتال جدید سونی زیر آب عکس و فیلم بگیرید ! کیبورد نوری Celluon Magic Cube برسی تخصصی HTC Sensation 4G مشخصات گوشی منحصربفرد « Samsung Galaxy Nexus » ؛ با آندروید 4 توصیه های حرفه ای برای مردم عادی: 5 ترفند عکاسی برای هر کسی که دوربین دارد شارپ تلفن ضد آب Aquos 104SH را با اندروید 4 و دوربین 12 مگاپیکسلی وارد بازار می کند جزئیات تازه ای از ویندوز فون ۸ به بیرون درز کرد !
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبری و آدرس gcbane.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.