چه کسی قدرت قطع و وصل اینترنت را دارد؟
 
اخبــــــار تکــــــنولــــــوژی
 
 

طی روزهای گذشته شاهد کاهش کیفیت اینترنت و قطعی‌هایی در برقراری ارتباطات در برخی مناطق بودیم به نحوی که قطعی‌های مکرر باعث بروز اختلال در فعالیت کاربران بوده است؛ شرکت‌های اینترنتی این مشکل را متوجه شرکت ارتباطات زیرساخت می‌دانند و شرکت ارتباطات زیرساخت هم با ابراز بی‌اطلاعی اعلام می‌کند که این موضوع به شبکه زیرساخت مربوط نیست.

به گزارش ایسنا، خدمات اینترنت دایل‌آپ طی هفته گذشته شاهد افت و خیزهای شدید بود، به نحوی که در پاره‌ای اوقات قطعی‌های پی در پی، حوصله کاربران را سرمی‌برد و در نهایت به قطع ارتباط تن می‌دادند.

از سرعت پایین دسترسی به خاطر به اشتراک گذاشته شدن خطوط اینترنتی میان چندین کاربر از سوی برخی شرکت‌های اینترنتی که بگذریم، قطعی‌های اینترنتی این بار کار را به جایی رسانده که به گفته برخی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی مشتریان آن‌ها کیفیت پایین را از چشم آن‌ها دیده و بعضا شرکت‌ها کاهش شدیدی را در تعداد کاربران داشته‌اند.

هرچند که به گفته یکی از مدیران شرکت ISP این اختلالات به تمامی بسترها و نقاط مختلف در اینترنت قابل بسط نیست و می‌توان ارتباط اینترنتی شرکت‌هایی را حتی در شهر تهران عاری از هرگونه اختلال دید و یا آنکه برخی از ISPها با بخش‌هایی از اینترنت دچار مشکلاتی هستند اما در ارتباط با قسمت‌های دیگر از اینترنت فاقد مشکل هستند.

کارشناسان حوزه اینترنت طبق بررسی‌ها و مشاهده‌هایشان عنوان کردند که طبق نمودارهایی که طی روزهای گذشته برای ارائه دلایل قطعی‌های اینترنت به‌کار گرفته شد؛ قطعی‌هایی به مدت ۱۵ الی ۳۲ ثانیه در بازه‌هایی از هر ۱۴ دقیقه تا ۳۰ دقیقه یک بار در طول مدت اتصال به اینترنت رخ می‌دهد.

ممکن است کاربر، اینترنت را با سرعت مناسب پایش کند، اما در آغاز بروز اختلال، تا ۳۲ ثانیه هیچ ارسال یا دریافت بسته صورت نپذیرد ولی مجدد این مشکل مرتفع می‌شود و ارتباط به حالت عادی باز می‌گردد اما چند دقیقه بعد، دوباره همین اتفاق تکرار می‌شود.

ظاهرا این اختلالات به شهر یا شرکتی مشخص در کشور مربوط نیست و چنین به نظر می‌رسد که بسته به دروازه‌های خروجی کشور برروی اینترنت، شرایط متفاوت است.

شاید گفتن این موضوع که این اختلالات به شهر یا شرکتی مشخص در کشور مربوط نیست، کاربران را متوجه شرکت ارتباطات زیرساخت که ارایه‌کننده خدمات اینترنت به شرکت‌هاست می‌کند ولی شرکت ارتباطات زیرساخت پس از طرح موضوع اختلال و قطعی ارتباط اعلام کرد که هیچ‌گونه اختلالی در شبکه اینترنت این شرکت ارتباطات وجود ندارد.

مدیر کل مهندسی عملیات شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت که فقط حوزه شبکه بین‌استانی و بین‌الملل را در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت می‌داند، تصریح کرد: طی هفته گذشته شرکت ارتباطات زیرساخت هیچ‌گونه اختلالی در شبکه اینترنت بین‌الملل و بین استانی نداشته است و هرگونه اختلال احتمالی که در شبکه‌های برخی از شرکت‌های اینترنتی و یا شرکت‌های مخابراتی استانی رخ می‌دهد، ربطی به این شرکت ندارد.

حسن کریمی درباره برخی ادعاها مبنی بر این که ۵۶ درصد ریزش بسته‌های اینترنتی عامل اصلی این قطعی‌های مکرر بوده است،گفت: تمامی ظرفیت‌های اینترنت مورد نیاز کشورمان را ازطریق فیبر نوری تأمین می‌کنیم و اصولاً شبکه‌ای که بالای پنج درصد ریزش بسته‌های اینترنتی داشته باشد، عملا از کار افتاده و ارتباط از بین می‌رود آنگاه چگونه امکان دارد شبکه در حال کار ۵۶ درصد ریزش بسته‌های اینترنتی داشته باشد.

حال این سوال مطرح است که وقتی شرکت ارتباطات زیرساخت کشور و ارایه‌کنندگان خدمات اینترنتی این مشکل را متوجه خود نمی‌دانند و در شرایطی که قطعی‌ها بعضا کاربران را از فکر سرعت پایین اتصال درآورده و حاضر بودند با سرعتی به مراتب پایین‌تر از گذشته به اینترنت وصل شوند، چه کسی باید پاسخگو باشد؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







5 قابلیت جذاب ماشین حساب ویندوز 7 که آنها را نمی شناسید تعرفه های تبلیغاتی gcbane نسخه بعدی OS X معرفی شد: با ده امکان جدید Mountain Lion آشنا شوید رونمایی از Envy 14 Spectre اولترابوک و تبلت به همراه ویندوز 8 در Lenovo Yoga شروعی دوباره؟ طرح مفهومی جدید سونی در CES 2012 سایت Phone-Size برای مقایسه و دیدن تلفن ها در اندازه واقعی باز هم شایعات داغ: عرضه سامسونگ گلکسی اس III با پردازنده ۴ هسته ای در ماه می اچ پی در بازار لپ تاپ با اولترابوک Folio و Envyهای جدید کیبوردی که با آیفون تکمیل میشود ! با دوربین دیجیتال جدید سونی زیر آب عکس و فیلم بگیرید ! کیبورد نوری Celluon Magic Cube برسی تخصصی HTC Sensation 4G مشخصات گوشی منحصربفرد « Samsung Galaxy Nexus » ؛ با آندروید 4 توصیه های حرفه ای برای مردم عادی: 5 ترفند عکاسی برای هر کسی که دوربین دارد شارپ تلفن ضد آب Aquos 104SH را با اندروید 4 و دوربین 12 مگاپیکسلی وارد بازار می کند جزئیات تازه ای از ویندوز فون ۸ به بیرون درز کرد !
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبری و آدرس gcbane.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.